Afspraak maken

 

Spreekuur op afspraak

Het spreekuur wordt gehouden op iedere werkdag. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken.

U kunt voor een afspraak de praktijk bellen op werkdagen tussen 8.00 en 12.45 uur en tussen 14.00 en 17.30 uur. Voor eenvoudige vragen kunt u ook gebruik maken van het telefonisch spreekuur, iedere dag tussen 12.00 en 12.45 uur.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Meer tijd

Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef het aan bij het maken van de afspraak, we kunnen er rekening mee houden in onze agenda.

 

Triage

Het Gezondheidscentrum Neerbeek werkt dagelijks aan verbetering van zorg. Ook hebben we een kwaliteitkeurmerk: de praktijk-accreditatie van het NHG (Nederlands Huisartsen Genootschap). Een van de  punten waaraan gewerkt wordt is de communicatie aan de telefoon. Deze willen we verbeteren door middel van triage.

Wat is triage:

Triage is een gerichte ondervraagmethode, waarbij de urgentie van een medisch probleem wordt bepaald. Dit betekent dat beter afgewogen kan worden of een klacht onmiddelijk, dezelfde dag of een dag later gezien kan worden.

Wat betekent dit voor U als patient?

Al aan de telefoon zult u merken dat de doktersassistente meer gerichte vragen aan u zal stellen om een betere afweging te maken van het medische probleem. Dit doet ze namens en voor de artsen. Voor minder urgente gevallen zult u van al onze gediplomeerde doktersassistentes goede adviezen krijgen, die gebaseerd zijn op de NHG-richtlijnen (landelijk ontwikkelde richtlijnen), of een afspraak op een termijn die past bij de urgentie van de klacht.

Wat zijn voor u als patient de voordelen?

De voordelen voor u zijn:

- U kunt sneller terecht bij medisch urgente situaties.

- Wachttijden kunnen teruggedrongen worden door betere planning.

- Het telefoonverkeer in de huisartsenpraktijk wordt efficienter.

Met triage willen we een verbetering in het Gezondheidscentrum Neerbeek bewerkstelligen. Dit vergt een verandering in stijl, dit vergt inspanning van de assistentes, artsen en patienten. Als artsen en medewerkers van het Gezondheidscentrum Neerbeek, geloven wij dat wij hiermee de logistiek en het medisch handelen een positieve impuls kunnen geven.

Zie ook onderstaande link voor een filmpje over triage:

http://www.youtube.com/watch?v=pchWTMo_NOc



https://www.google.com/analytics/web/?hl=nl&pli=1#home/a188409w238253p194314/