Klachtenformulier

 

Klachten over uw huisarts?

 

Een goed contact met de huisarts is belangrijk voor patient en dokter. Gelukkig zijn huisarts en patient meestal tevreden over elkaar. Desondanks kan het voorkomen, dat u als patient een klacht wilt indienen over het handelen van uw huisarts, zijn assistente of waarnemer. Daar bestaat een regeling voor en die leggen we hier uit.Een klacht is geen kleinigheid voor de patient en evenmin voor de arts. Uw klacht kan uw huisarts echter helpen om zaken te veranderen die niet zo goed blijken te lopen. Dat helpt ook weer andere patienten die met hetzelfde probleem te maken hebben. Zowel patienten als huisartsen hebben dus baat bij een goede afhandeling van klachten. Een goede afhandeling begint bij een gesprek tussen patient en huisarts.

 

Bespreek de klacht

 

In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met uw huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor beide partijen moge zijn. Als de huisarts niet weet, dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bespreekt u daarom uw klacht zo snel mogelijk met de huisarts. Als u een afspraak maakt voor een gesprek, geeft u dan meteen door waarover het gaat. Dan kan de huisarts voldoende tijd voor u vrij maken.

Komt u er samen niet uit dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris van Stichting Klachtenregeling Zuid. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris is eventueel bereikbaar op telefoonnummer 088-0229190.

Als de bemiddeling niet is geslaagd, kunt u besluiten uw klacht in te dienen bij de geschilleninstantie van Stichting Klachtenregeling Zuid-Nederland.

Voor meer informatie bezoek Stichting klachten en geschillen Eerstelijns zorg.

Download hier  ons klachtenformulier

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voornaam:
Achternaam*:
Adres:
Postcode:
Plaats:
Telefoon:
Email*:
Uw klacht*:

Verificatie*
Ter voorkoming van misbruik van dit formulier door kwaadwillende gebruikers dient u hieronder in het vakje een vinkje te zetten en eventueel de vraag die verschijnt te beantwoorden. Zonder deze stap is verzending van dit formulier niet mogelijk.


https://www.google.com/analytics/web/?hl=nl&pli=1#home/a188409w238253p194314/